نویسار

یادداشت های یک برنامه نویس وب

نویسار

یادداشت های یک برنامه نویس وب

نویسار

اینجا صرفا محلی برای یاداشتها و بیان تجربه های شخصی صاحب وبلاگ می باشد.

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

امروزه با توجه به وسعت تکنولوژی ها، زبان ها و پلتفرم های متفاوتی که موجود هستند، اینکه شما برای آینده کاری خود به عنوان توسعه دهنده نرم افزار، زمانتان را برای افزایش مهارتتان روی کدامیک سرمایه گذاری کنید کار بسیار مشکلی به نظر می رسد.

بعضی ها از من به عنوان توصیه می پرسند که چگونه یک برنامه نویس بهتری باشم؟

در اغلب موارد، سوال کسی که می پرسد بر این پایه است که آیا آنها وقت خود را بر روی یک تکنولوژی یا یک زبان برنامه نویسی خاص در مقابل دیگر زبان برنامه نویسی سرمایه گذاری کنند یا خیر؟

مدتی است که به این فکر می کنم که مهمترین و بی پایان ترین مهارتهایی که یک توسعه دهنده نرم افزار باید داشته باشد، تا به آنها بهترین فرصت های شغلی را بدهد و آنها را تاثیر گذار کند، چیست؟

۸ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۸:۲۷
محمد رعیت پیشه

در پست قبلی به معرفی کتابخانه highcharts برای رسم نمودار های تعاملی تحت جاوا اسکریپت پرداختیم و در این مطلب قصد دارم چگونگی رسم یک نمودار نسبتا ساده رو با استفاده از این کتابخانه آموزش بدم.

قبل از شروع آموزش کمی بیشتر درباره دلیل استفاده از این کتابخانه بگم:

_ اول اینکه با تمامی مرورگرها از جمله IE+6 و  iPhone/iPad سازگار هست .

_ این کتابخانه برای مصارف غیر تجاری رایگان هست {لیست قیمت های تجاری} (البته تو ایران کلا رایگانه !).

_ کاملا سورس باز هست و شما می تونید کدهای اون رو مطابق با سلیقه شخصیتون تغییر بدید که این انعطاف پذیری رو بسیار بالا میبره.

_ بر مبنای جاوا هست و این یعنی که برای اجرا فقط به فایل highcharts.js و jquery.js و یا MooTools نیاز داره و دیگه لازم نیست رو سرور خود چیزی نصب کنید یا از کاربر تقاضای نصب چیزی مثل فلش و نمی دونم چیچی بکنید.

_ از انوع متفاوت چارت ها پشتیبانی می کنه (18 نوع متفاوت) که در دمو ها 56 شکل پیاده سازی از انوع مختلف رو نمایش داده.

_ قابلیت های بسیاری مثل زوم کردن ، برعکس کردن نمودار، چرخش برچسبها، tooltip ها و رابط تعاملی جالبی داره.

_ می تونید به راحتی نمودار رو پرینت بگیرید یا با فرمت های PNG,JPEG,PDF,SVG ذخیره کنید.

و ... .

۱۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۲ ، ۲۲:۰۴
محمد رعیت پیشه

Highcharts.js یک کتابخانه رسم نمودار نوشته شده با جاوااسکریپت  و HTML5 هست که به شما این امکان رو می دهد که در وب سایت یا وب اپلیکیشن خود از نمودار های تعاملی و بصری زیبا و جذاب استفاده کنید.

این کتابخانه یکی از بهترین ابزارها برای رسم نمودار های مدرن با رابط تعاملی جاوااسکریپت  هست که قابلیت های بسیار و انعطاف پذیری بالایی در تغییر اجزای مختلف اون وجود دارد. تقریبا خصوصیتی در اون وجود نداره که نشه تغییرش نداد و این بسیار عالیه.

دارای 5 تم آماده نوشته شده در جاوااسکریپت  هست و می توان آن را در کنار Jquery و MooTools هم استفاده کرد.

در حال حاضر این کتابخانه از 18 نوع نمودار از قبیل:خطی، ستونی، میله ای، حبابی، کیکی، پراکنده، ناحیه ای و ... پشتیبانی می کند و در زیر بعضی از مشتری های این کتابخانه آمده اند.

IBM, NASA, Siemens, HP, EMC, CBS, Hitachi, Ericsson, BMW, Nissan, Sony, Fujitsu, Citi, Rabobank, RIM, BBC

 

مشاهده وب سایت Highchart

 

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۲ ، ۲۰:۴۴
محمد رعیت پیشه


مقاله زیر نوشته احمد آلپ بالکان است که در وب سایت شخصی خویش اخیرا منتشر شده و از تجربه خویش در رابطه با 8 ماه کار در شرکت مایکروسافت نوشته است.

2 سال پیش در چنین روزی،من به عنوان کارآموز به تیم پروژهWindows Azure مایکروسافت پیوستم.دقیقا بعد از اتمام کالج بود که کار را شروع کردم و به مدت 8 ماه در آنجا کار کردم.

و حالا تصمیم گرفتم تا خلاصه نکاتی که در آن 8 ماه یاد گرفته ام را بنویسم.و البته ممکن است این نکات به ظاهر فرضی یا موهومی به نظر برسند ولی واقعا میتوانم بگویم در آن مدت فهمیدم که کسی هم حتما وجود خواهد داشت که این چنین مشکلاتی را در شرکت های بزرگ داشته باشد.اکثر این نکات فقط مختص به مایکروسافت نیست.هر شرکتی مشکلات مخصوص به خود را دارد.در ضمن این را هم نمیخواهم بگویم که از این موضوع ناراحتم و یا شکایتی دارم.این ها واقعا درس های نابی هستند که من حتی در کالج هم از آنها بی خبر بودم و واقعا برخلاف انتظارات من بود.میتوانید این نکات را بخوانید:

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۲۸
محمد رعیت پیشه