نویسار

یادداشت های یک برنامه نویس وب

نویسار

یادداشت های یک برنامه نویس وب

نویسار

اینجا صرفا محلی برای یاداشتها و بیان تجربه های شخصی صاحب وبلاگ می باشد.

پیوندهای روزانه

میخوام برنامه‌نویس متفاوتی باشم!!!

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۵۹ ق.ظ

حاصل وبگردی امروز برخورد با یک سایت جالب بود که مطالب آموزنده زیادی داشت ؛ یک مطلبشو میزارم ، امیدوارم مورد استفاده دوستان هم قرار بگیره. [به نقل از ^]

 

در حقیقت مدتیه که برنامه نویسی چه تو ایران چه جاهای دیگه یکم شبیه هم،تقلیدی و معمولی شده و ما اکثرا شاهد ساخت برنامه ها ،اپ ها و مواردی از این دست به شکلی کاملا یکسان و به نوعی کپی از هم دیگه هستیم، برنامه هایی که انگار فقط متن و موضوعشون باهم فرق دارن،به همین خاطر امروز نگاهی میکنیم به روش هایی نه چندان تخصصی اما مهم برای شروع یک برنامه نویسی متفاوت،پس مثل همیشه با onEver باشید…

ypqudjo28ihxsg03y5bv میخوام برنامه‌نویس متفاوتی باشم!!!

کدهاتونو خودتون بسازید

این بخش به نوعی چارچوب برنامه نویسی شمارو مشخص میکنه،متاسفانه الان اکثر برنامه نویس ها میرن تو اینترنت میزنن مثلا فریم ورک مخصوص جاوا اسکریپت برای فلان چیز و راحت کپی میکنن برای خودشون! یادتون باشه که شروع هر برنامه نویسی اول از همه با همین کدهای ساده شروع میشه،پس به جای استفاده از کدهای سایرین خودتون کدهای مخصوص خودتونو بنویسید البته مجبور نیستید همیشه اینکارو انجام بدید اما تا جاییکه میتونید از این قاعده پیروی کنید.

مثلا فکر کنید شما دارید از وردپرس یا یا هرنوع سیستم مدیریت محتوایی استفاده می کنید و بعد از مدتی دلتون میخواد که فریم ورک یا کتابخانه جاوااسکریپت مورد علاقتون رو برای توسعه وبتون بسازید، وقتی شروع به کار می کنید می بینید که این کار سخت و نشدنی به نظر میرسه و شروع می کنید به گشتن دنبال کد مورد علاقتون و هرچقدر می گردید میبینید که چیزی که دلتون میخواد رو پیدا نمی کنید! اینجاست که یاد روزی می افتید که ای کاش با کمی تلاش و تمرین خودتون میتونستید فریم ورک مورد علاقتون رو بسازید!

پس یادتون باشه هرچقدر خودتون رو با یادگیری برنامه نویسی درگیر کنید و بتونید کدهای خودتون رو بسازید بعد از مدتی میبینید که هر وقت پروژه ای رو شروع کردید خیلی خیلی در وقتتون صرفه جویی می کنید چون دنبال چیزی نمی گردید بلکه خودتون میسازیدش.

tvs47humicdwes5jqif4 میخوام برنامه‌نویس متفاوتی باشم!!!

به روش های سایرین نه بگویید

آماده شدید که برنامه نویسی رو شروع کنید اما دلتون میخواد که برید اینترنت و ببینید سایر برنامه نویس ها چگونه کار می کنن و ازشون تقلید کنید! هیچ وقت این اشتباه رو مرتکب نشید، تنها کاری که لازمه انجام بدید تکیه بر ایده ها و خلاقیت های خودتونه! یادتون باشه برنامه نویس های مدرن که الان ساخته هاشونو میبینید هیچ وقت روش برنامه نویس های چندسال پیش رو نرفتن بلکه با روش ها و ابزار خودشون کارهاشونو خلق کردند شما هم به جای کپی برداری از سایرین روش های خودتونو پیاده کنید و مطمئن باشید کاربران دنبال تفاوت هستند نه تشابه!

به مرورگر هم نه بگویید!

در ادامه توضیح بالا باید ذکر کنم شاید شما شروع به توسعه کدهای CSS یا جاوا اسکریپت کردید اما احتمالا یه اشتباه کوچیک رو زیاد مرتکب میشید! هر دقیقه که چنتا کد مینویسید زود میرید و توی مرورگر چکش میکنید، تنها چیزی که از این کارنصیبتون میشه خستگی و گاهی وقتا ناامیدی از ادامه کارتونه چرا که شاید در طول اینکار همش با مشکلات و نواقص زیادی روبرو بشید و کلا قید پروژتون رو بزنید! پس یادتون باشه تا جایی که میتونید روی پروژتون تمرکز کنید و با زمان بندی های مخصوص کارتونو چک کنید.

نرم افزار های ویرایشگر،مفید یا مضر

نحوه استفاده از این برنامه ها بسیار مهم و به نوعی دانستنش ضروریه! اکثر برنامه نویس های مطرح پیشنهاد میدن که تا جایی که میدونید از این برنامه ها کمتر استفاده کنید،مثلا ابزار زیادی برای CSS موجوده که با چنتا کلیک میتونید در مدتی کوتاه کد مخصوصتون رو بسازید و در بعضی مواقع هم مفید واقع میشن اما اگه دلتون میخواد محصولی رو بوجود بیارید که مطلوب خودتونه از توانایی های خودتون استفاده کنید چرا که هم سریعتر به نتیجه میرسید هم اینکه گاهی اوقات استفاده از این برنامه ها میتونه به شدت وقتتون روبگیره!

دست نویسی فراموش نشود!

نحوه ی کد نویسی سایرین —-> الان از اینجا کپی میکنم اینجا پیست میکنم! باور کنید این روش خیلی مضره تا جاییکه ممکنه یک لحظه به کد دلخواهتون دسترسی نداشته باشید و کلا پروژه رو رها کنید!! خوب برای اینکه این مشکل پیش نیاد گاهی وقتا یه کاغذ و مداد بردارید و کدهای دلخواهتون رو روی کاغذ تمرین کنید و مطمئن باشید که این روش تاثیر زیادی برای ذخیره دائمی کدها روی حافظتون میتونه داشته باشه.

نکته آخر فراموش نشود

در آخر باید روی این نکته تاکید زیادی کنم که روش های بالا برای کد نویسی در سطوح خیلی پیشرفته نبوده و نیستند چرا که کدنویسی در سطح های بالا و حرفه ای زمانی برای یادگیری و تغییر رو نخواهد داشت و هیچ کس هم این ریسک رو که دوباره شروع به یادگیری کنه قبول نمی کنه بلکه روش های بالا برای کسانی هست که تازه میخوان به دنیای برنامه نویسی وارد بشن یا اینکه هنوز در سطوح بالا نیستن و میخوان که روش های بهتری برای برنامه نویسی رو فرا بگیرن.

یادتون باشه هرچقدر خلاق تر باشید به خصوص در زمینه برنامه نویسی شانس موفقیتتون خیلی بیشتره تا اینکه مثل بقیه رفتار کنید :)

 

منبع اصلی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۵
محمد رعیت پیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی