نویسار

یادداشت های یک برنامه نویس وب

نویسار

یادداشت های یک برنامه نویس وب

نویسار

اینجا صرفا محلی برای یاداشتها و بیان تجربه های شخصی صاحب وبلاگ می باشد.

پیوندهای روزانه

تصمیم برای انتخاب فری‌لنسری به‌عنوان یک شغل

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۱۹ ق.ظ

به‌احتمال زیاد اولین سوالی که یک فرد، پس از اطلاع درباره موضوع فری‌لنسری از خود می‌پرسد، این است که آیا می‌تواند شغلش را به‌عنوان یک فری‌لنسر آغاز کند یا نه؟

 

طبیعتا مهم‌ترین مسئله هنگام شروع یک کار، اطلاع کامل از جوانب مختلف آن است. شما به‌عنوان کسی که قرار است تصمیمی در این رابطه بگیرید، باید بدانید که اصلا فری‌لنسری برای شما مناسب خواهد بود یا این‌که بهتر است عطای چنین کاری را به لقایش ببخشید! در این رابطه، چند نکته مهم وجود دارد که توجه اولیه به آن‌ها، باعث تصمیم‌گیری بهتر برای انتخاب شما خواهد شد.

مهارت کافی

بسیار خُب. شما قرار است تا از این به بعد رئیس خود باشید اما چه چیزی باعث می‌شود تا بتوانید با این شیوه درآمد کسب کنید؟ داشتن مهارت کافی در زمینه کاری مورد نظر، اولین چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. البته درجه‌بندی این مورد چندان امکان‌پذیر نیست اما به‌صورت کلی، باید به این نکته توجه کنید که در حیطه کاری‌تان چقدر حرف برای گفتن دارید؟

افراد جوان‌تر، پتانسیل کسب تجربه و علاقه را بیش از دیگران در خود می‌بینند و این موضوع رفته رفته باعث موفقیت آن‌ها می‌شود اما در این دوره، کسب درآمد یکی از اولویت‌های آخر افراد است. برای شمایی که قرار است از این راه، مانند یک شرکت فعال، از طریق کاری که انجام می‌دهید پول مناسبی دریافت کنید، نیاز است تا مهارت مناسبی را نیز در زمینه کاری مورد نظرتان داشته باشید تا این موضوع، شما و برندتان را نزد دیگران شناخته شده نماید.

ارتباطات مناسب

مانند کسی که قرار است شرکتی تاسیس کند، شما هم تا اندازه‌ای به ارتباطات مناسب در زمینه کاری خود نیاز دارید تا بتوانید خود و کارتان را به دیگران نمایش دهید. هر چند که داشتن رابطه‌ها و لینک‌های تاثیر گذار در هر زمینه‌ای می‌تواند باعث پیشرفت شود اما در این‌جا، شما قرار است کارتان را از صفر به‌عنوان یک فری‌لنسر آغاز کنید بنا بر این، وجود ارتباطات اولیه یکی از شرط‌های مورد نیاز برای شناخته شدن شما خواهد بود.

اگر در زمینه کاری خود (زمینه کاری مورد اشاره در این مقالات صرفا شغل‌های مرتبط به وب نیست)، افراد مناسبی را می‌شناسید که گمان می‌کنید می‌توانند رویه پیشرفت شما را فراهم کنند، پس یکی از شرط‌های مورد نیاز برای فری‌لنسر شدن را دارید.

بودجه اولیه

بودجه فقط پول نیست؛ هر چند که برای شروع بد نیست تا پس‌انداز اندکی داشته باشید! برای شروع هر کاری به پول، زمان و حوصله کافی نیاز دارید تا بتوانید سخت‌ترین مرحله، یعنی آغاز وارد شدن به دنیای جدید خود را تجربه کنید.

savings freelance must know

شاید قرار است فری‌لنسری را به‌عنوان اولین شغل خود انتخاب کنید و شاید هم تصمیم گرفته‌اید تا بر خلاف روال گذشته‌تان، کار شرکتی را رها کرده و رئیس خودتان باشید. در هر دو صورت باید این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است روزهای آغازین کار شما، آن‌قدرها هم که گمان می‌کنید ایده‌ال نباشد. بنابر این بد نیست تا اندکی پس‌انداز را برای شروع کارتان در نظر بگیرید تا حداقل بتوانید خرج اولیه زندگی‌تان را در ماه‌های آغازین فری‌لنسری تامین نمایید.

برداشت‌های اشتباه

خیلی از افراد گمان می‌کنند که فری‌لنسر بودن، آسوده کار کردن را به همراه خواهد داشت. شاید این برداشت به‌صورت کلی چندان غلط نباشد اما به‌یاد داشته باشید که اگر قرار باشد خودتان از پس همه کارها بر بیایید، پس به همان نسبت نیز باید تلاش کنید!

در این کار مانند خیلی از کارهای دیگر ممکن است مجبور باشید بیش از ساعات معمول کار کنید، با مشتری‌های بد قلق سر و کله بزنید و یا ۳ تا ۶ ماه اولیه کارتان را به سختی پشت سر بگذارید. بنابر این اول از همه نیاز به این دارید تا برداشت‌های درستی از زمینه کاری آتی خود در سر داشته باشید.

فری‌لنسری مزایای بسیار زیادی دارد (که در ادامه این مباحث به آن‌ها خواهیم پرداخت) اما برداشت اشتباه از این موضوع ممکن است باعث شکست زودهنگام شما شود.

چهار فاکتور بالا، از جمله مواردی است که قبل از آغاز کار خود به‌عنوان فری‌لنسر باید به آن‌ها توجه کنید و ادامه مسیر کاری‌تان را بر اساس آن‌ها، به‌درستی انتخاب نمایید. طبیعتا بسته به شرایط، ممکن است موارد دیگری نیز به لیست بالا اضافه شوند اما موضوعات گفته شده در بالا، جزء اولویت‌های کلی این مسئله به حساب می‌آیند. در سری مقالات آینده «چگونه یک فری‌لنسر خوب باشیم؟» به بیان نکات بعدی این موضوع و این‌که چگونه اولین گام‌ها را به‌عنوان یک فری‌لنسر در زمینه کاری خود بردارید، خواهیم پرداخت.

 

منبع : وبلاگینا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۲
محمد رعیت پیشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی